Het oriënteren is begonnen! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Renate Bakker - WaarBenJij.nu Het oriënteren is begonnen! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Renate Bakker - WaarBenJij.nu

Het oriënteren is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Renate

26 Oktober 2014 | Nederland, Schagen

Het is alweer zo'n half jaar geleden dat ik besloot om op reis te gaan. De tijd is voorbij gevlogen want inmiddels duurt het nog maar een klein jaar voordat ik daadwerkelijk vertrek.
Van geboekte tickets is nog geen sprake - daar is het nog te vroeg voor, maar de voorbereidingen voor het reizen zijn al in volle gang begonnen!

Naast het maken van examens op school, werken, sparen en leuke dingen doen met de mensen waar ik om geef ben ik me flink aan het inlezen over de landen waar ik naar toe wil. - Want tja, door welke landen wil ik eigenlijk gaan reizen?
Die vraag heeft me de afgelopen maanden steeds meer bezig gehouden. Niet zo gek ook dat ik aardig wat veranderd ben van keuzes in die tijd. Er zijn zo verschrikkelijk veel mooie landen, culturen en plaatsen om naar af te reizen, dat ik er eigenlijk gewoon tijd en geld te kort voor zal hebben.

Dus er moeten keuzes gemaakt worden... Keuzes die ongetwijfeld mijn leven zullen gaan veranderen in de tijd dat ik weg zal zijn.

Mijn oog is gevallen op Rusland en Azië. Een enorm land, en een enorm continent waar ik mij het komende jaar meer in zal gaan verdiepen, maar welke een onvergetelijke ervaring zullen opleveren.
Dat ik mee zal reizen op het bekendste treintraject ter wereld staat in ieder geval vast. Er zijn al vele boeken over geschreven en films over gemaakt.
Over een jaar is het mijn beurt om mijn verhaal er over te schrijven.
Trans Siberië Express, hold your horses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schagen

Renate

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 702

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 09 Augustus 2016

Explore the world

Landen bezocht: